سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیزیوتراپی در منزل | بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل | ارسال پ

ارائه بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل برای تمامی افراد در سنین مختلف

ارائه بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل برای تمامی افراد در سنین مختلف 

 

 

اکثربیماران دچار ضعف عضلانی پس از بستری های طولانی و بی حرکتی همچنین کلیه بیماران دارای سکته مغزی  و ضعف عضلانی ناشی از گچ گرفتگی اعضای بدن و خیلی از بیماران دچار بیماریهای دیگرنیاز به فیزیوتراپی دارند .
فیزیوتراپی یا توانبخشی باعث افزایش قدرت عضلات و هدایت پذیری عضلات میگردد.
 با توجه به بی حرکتی اینگونه بیماران انتقال بیماران به مراکز فیزیوتراپی دارای هزینه های بالای آمبولانس خصوصی جهت رفت و برگشت به مرکز فیزیوتراپی  دارد .
موسسه پزشکی و پرستاری ما با اعزام فیزیوتراپیست های باتجربه با کلیه دستگاه های مربوطه و لازم این مشکل را بصورت حضوری در منزل برطرف نموده است.

 

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی علمی است که علاوه بر بهبود کیفیت زندگی افراد در سنین مختلف نقش دارد ، از ایجاد آسیب هم جلوگیری میکند و در حفظ عملکرد های حرکتی، مدیریت بیماری های مزمن و آموزش به بیمار و مراقب او، هم فعالیت می کند.

مجموعه چتر فیروزه ای با اعزام پرستار در کرج همراه با تخصص فیزیوتراپی افراد نیازمند کمک میکند تا توانایی هایشان را افزایش دهند و یا حتی به شخصی که ام اس دارد کمک کنند تا توانایی هایش را حفظ کند و همچنین این پرستاران متخصص به افرادی که توانایی هایشان را از دست داده اند هم کمک میکند تا توانایی هایی دیگر را جایگزین آنها کنند.

در ادامه فیزیوتراپی کاردرمان برای تکمیل روند فیزیوتراپی و بهبود درمان بیماربه محل اعزام می گرددو کلیه ماساژهای مخصوص در ناحیه مورد نظرطبق دستور با متد ها و مهارت های لازم انجام می شود.
این مرحله به عنوان مرحله تکمیلی و نهایی روند فیزیوتراپی میباشد .
موسسه چتر فیروزه ای به جهت برقرار کردن هرچه سریعتر و راحتتر خدمات درمانی در روند بهبودی بیماران با اعزام کاردرمان ها و ماساژور های ماهر با مناسبترین هزینه و بهترین کیفیت همراه شما عزیزان میباشد و مشکلات رفت و آمد و سختی جابجا کردن بیمار را برطرف کرده است.

مرکز پزشکی و پرستاری ما درهر شرایطی همراه شما خوبان میباشد.
ما در تلاشیم تا بتوانیم گوشه ای از بار مسئولیت شما عزیزان را کم کرده و در اداره کردن بیماران  هر گونه خدمات درمانی و پرستاری لازم را به بهترین نحو ممکن در منزل ارائه دهیم.

 

 

 

فیزیوتراپیست کیست؟

فیزیوتراپیست ها با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی ، روانی ، عاطفی و اجتماعی افراد مختلف آنها را ارزیابی میکنند و با توجه به یافته هایشان اهداف درمانی بیماران را مشخص میکنند.

فیزیو تراپیست ها نیازمند قدرت بدنی مناسب هستند چرا که در بسیاری از مواقع باید پوزیشن های خاصی به بیمار بدهند یا نیروی زیادی مثلا برای کشش بافت وارد کنند. داشتن روابط اجتماعی خوب و توانایی جلب اعتماد بیمار و صبور بودن از دیگر ویژگی های یک فیزیوتراپیست است که او را در جهت رسیدن به اهداف درمانی کمک می کند.

 

حیطه فعالیت فیزیوتراپیست ها : 

  1. بیماری های مغز و اعصاب(نورولوژی)
  2. بیماری های قلبی عروقی و تنفسی
  3. بیماری های روماتیسمی و پوستی
  4. بیماری های ارتوپدی و آسیب های ورزشی
  5. سوختگی
  6. سلامت زنان

 

enlightened مجموعه چتر فیروزه ای فیزیوتراپی در منزل را برای کودکان نیز انجام میدهد که جزء خدمات کودک این مجموعه به حساب می آید که توسط پرستاران خوش اخلاق و صبور به بیماران ارائه میشود.

 

 

چه کسانی به فیزیوتراپی نیاز دارند؟

 

خدمات فیزیوتراپی در منزل

 

افراد مختلفی هستند که به فیزیوتراپی نیاز دارند و بعضی وقت ها شرایط این افراد طوری است که بهتر است از خانه خارج نشوند و از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند.از جمله این افراد مختلف میتوان به کودکانی که زمین خورده اند یا تصادف کرده اند و یا حتی سالمندانی که از ارتفاع یا پله افتاده اند اشاره کرد که بهتر است از فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند و مجموعه چتر فیروزه ای نیز برای رفع این چنین مشکلات شما عزیزان ایجاد شده است.خدمات فیزیوتراپی در منزل برای افراد مسن و سالمندان نیز جزء خدمات سالمند مجموعه چتر فیروزه ای حساب میشود که یکی از بهترین خدمات ما است که توسط متخصص ترین پرستاران خانم و آقا ارائه میشود.

 

علت ها و دلایل استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل : 

  • کاهش درد
  • بهبود توانایی های حرکتی فرد
  • پیشگیری از آسیب های ورزشی یا کمک به ترمیم آنها
  • پیشگیری از ناتوانی یا برخی از جراحی ها
  • توانبخشی بعد از سکته ی مغزی، تصادف، یا جراحی
  • بهبود تعادل فرد برای جلوگیری از زمین خوردن بخصوص در سالمندان
  • کنترل ادرار و مدفوع
  • یاد گرفتن چگونگی استفاده از عضو مصنوعی
  • یاد گرفتن چگونگی استفاده ی صحیح از وسایل کمکی مثل عصا یا واکر
  • تجویز اسپلینت یا بریس

 

 

فیزیوتراپی در منزل

یکی از خدمات اصلی مجموعه چتر فیروزه ای فیزیوتراپی در منزل است. تیم ما در جهت رفاه حال بیمار تمامی تجهیزات مورد نیاز را برای درمان در منزل بیمار انتقال می دهد. ویزیت در منزل تخصص ماست. با توجه به تعداد بالای ویزیت هایی که داریم توانسته ایم یک تیم مجرب متشکل از فیزیوتراپ های آقا و خانم داشته باشیم.

درمان با فیزیوتراپی یک روش درمانی مطمئن است که برای توان بخشی افراد بع از آسیب دیدگی انجام میشود و به ‌طور کلی هدف از درمان های فیزیوتراپی کردن، بازپروری، حفظ و به حداکثر رساندن عملکرد، حرکت و قدرت فرد است.

افراد بعد از هر مشکلی نظیر شکستگی و یا شکاف در استخوان، آسیب‌های ستون فقرات، سکته مغزی، اختلالات عصبی، صدمات ورزشی و انجام جراحی، بدن برای بازگشت به شرایط طبیعی و افزایش عملکرد خود ابتدا بهتر است از خدمات رادیولوژی در منزل استفاده کنند و بعد برای بهبود بهتر از فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند..در فیزیوتراپی روش‌های متنوعی برای درمان استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: تکنیک‌های الکتروتراپی، روش‌های درمانی دستی یا برنامه‌های مختلف ورزشی، کشش عضلات، ماساژ، طب سوزنی، گرما و سرما درمانی.تمامی این خدمات را بیمار میتواند بصورت فیزیوتراپی در منزل دریافت کند.

 

 

انواع فیزیوتراپی در منزل مجموعه چتر فیروزه ای

فیزیوتراپی فقط برای بیمارانی که سکته مغزی یا شکستگی داشته اند نیست،فیزیوتراپی برای بیماری های مختلفی تاثیر گذار است.برای مشکلات عصبی ،درد،مشکلات عضلانی،ارتوپدی،قلبی و تنفسی میتوان از علم فیزیوتراپی بهره برد.

  • فیزیوتراپی زانو

زانو یکی از عضو های حساس بدن است که دچار مشکلات ارتوپدی زیادی می شود.فیزیوتراپی آرتروز زانو،تعویض مفصل زانو و پارگی رباط صلیبی از بیشترین درخواست های فیزیوتراپی برای زانو است.

  • فیزیوتراپی سکته مغزی

سکته مغزی در اثر مسدود شدن یا پارگی رگ های مغزی رخ میدهد که باعث ضعف حرکتی می شود، که با انجام فیزیوتراپی میتوان در بسیاری موارد توان حرکتی را به بیمار برگرداند.

  • فیزیوتراپی گردن

گردن به علت انعطاف پذیر بودن و اینکه وزن سر را نگه می دارد یکی از آسیب پذیر ترین عضو بدن است،فیزیوتراپی گردن برای گردن درد، درمان آرتروز، ساییدگی، کاهش فاصله و فتق دیسک بین مهره‌ای کاربرد دارد.

  • فیزیوتراپی فلج

با یک برنامه درمانی منظم فیزیوتراپی می توان عضلات را بهبود بخشید،در فیزیوتراپی فلج، تمرکز بر درمان کل اعضای بدن است و نه فقط دست یا پای آسیب‌دیده.

  • فیزیوتراپی پارکینسون

پارکینسونیسم یک اختلال حرکتی است. درمان فیزیوتراپی می تواند به بیمار برای دستیابی به تحرک و استقلال کمک کند.

  • فیزیوتراپی حمله قلبی

فیزیوتراپی پس از حمله قلبی به کاهش ضربان قلب و فشار خون هنگام استراحت و ورزش کمک می کند.

  • فیزیوتراپی انسداد ریوی

بیماری انسداد ریوی در تنفس فرد تاثیر بسیار بدی میگذارد، با فیزیوتراپی تنفسی یا ریه از تجمع ترشحات پیشگیری میشود با آزادسازی اسپاسم عضلات تنفسی آرامش تنفسی به بیمار برمیگردد.

  • فیزیوتراپی آسم

آسم نوعی بیماری است که باعث دشواری تنفس و تنگ شدن موقت مجاری هوایی می‌شود..فیزیوتراپیست تمرینات تنفسی خاصی را برای کمک به آسم به شما آموزش می دهد.

  • فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی

اگر به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اید ، فیزیوتراپی در منزل می تواند برای برگشتن به حالت عادی کمک کند و تحرک خود را با تمرینات و تقویت عضلات بدست آورید.

_ لازم به ذکر است که اگر نیاز به این روش های درمانی فیزیوتراپی در منزل داشته باشید میتوانید انتخاب کنید که پزشک و پرستار متخصص شما خانم باشد یا اقا.

 

 


حالا که با انواع و اقسام خدمات فیزیوتراپی در منزل آشنا شدید ما به شما توصیه میکنیم با انواع خدمات کار درمانی و ماساژ درمانی در منزل ، سوند ادرار در منزل و سوند معده در منزل هم آشنا شوید و در صورت نیاز از این خدمات موسسه ما هم بهترین استفاده را انجام دهید.


 

 

فیزیوتراپی در منزل توسط فیزیوتراپیست خانم

 

فیزیوتراپی در منزل

 

مسلما حضور پرستاران و فیزیوتراپیست های آقا و خانم در این مرکز ، می تواند مزیت بالایی برای کسانی باشد که به بیماران خود اهمیت می دهند، و به دنبال آن هستند که بیمارشان هرچه سریع تر بهبود یابد. از طرف دیگر برخی از بیماران خانمی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند، از این که زیر نظر یک فیزیوتراپیست آقا دوره های درمانی خود را میگذرانند، حس خوبی ندارند و تمایل به ادامه درمان توسط پرستار خانم دارند و دوست دارند پرستاری و مراقب از بیمار توسط پرستار های خانم مجرب انجام شود.

بدون شک این مسئله می تواند به دغدغه ای برای این بیماران تبدیل شود. اما اگر فیزیوتراپی در منزل توسط خانم های مجرب و متخصص در این زمینه انجام شود، بدون شک می تواند مزایای بسیار زیادی را برای بیمار به دنبال داشته باشد. 

با این روش دغدغه همه بیماران آقا و خانم برطرف می شود. زیرا هر دو جنسیت آقا و خانم برای فیزیوتراپیست در مراکز درمانی، وجود خواهد داشت. پس میتوان بیمار را با فیزیوتراپی در منزل توسط همجنس خود، به آرامش بیشتر رساند. که این حرکت بدون شک روند بهبود را نیز تسریع خواهد کرد.

 

 

مزایای فیزیوتراپی در منزل

  • راحت‌ تر بودن بیمار
  • ارائه‌ی یک درمانی خصوصی برای بیمار ارائه می‌شود.
  • تسریع روند بهبودی بیمار
  • عدم وجود مشکلاتی در حرکت و رفت و آمد بیمار
  • مدیریت بهتر زمان
  • مقرون به صرفه بودن
  • کمک و نظارت اعضای خانواده

 

 

ویژگی های مجموعه چتر فیروزه ای در کرج

متخصصین حرفه ای

فیزیوتراپ های چتر فیروزه ای تجربه چند ساله برای ویزیت در منزل دارند. کارشناس فنی ما از بین ده ها فیزیوتراپ بهترین متخصص را مناسب با وضعیت بیمار انتخاب می کند.

قیمت مناسب

هزینه فیزیوتراپی در منزل  برای تمامی مناطق تهران و شهرستان ها ثابت هست و فقط نسبت به نوع بیماری کمی اختلاف قیمت دارد. برای استعلام هزینه فیزیوتراپی با ما تماس بگیرید.

تضمین کیفیت

ما کیفیت کار و تخصص فیزیوتراپ ها را تضمین میکنیم برای این تضمین هم در صورت عدم رضایت، هزینه جلسه اول از شما دریافت نمی شود. 

خدمات شبانه روزی   

خدمات دهی به صورت شبانه روزی توسط متخصصین مجموعه چتر فیروزه ای.

فیزیوتراپیست خانم

توانبخشی ، کاردرمانی و فیزیوتراپی در منزل توسط خانم جهت رفاه حال بانوان.

 

 

 

خدمات فیزیوتراپی در منزل

به یاد داشته باشید که خدمات فیزیوتراپی به سه گروه زیر تقسیم می شوند:

smiley تمرین درمانی

angel مهارت درمان با دست

laugh الکتروتراپی


تمرین درمانی

برای درمان اولین فیزیوتراپی که با نام تمرین درمانی شناخته می شود، فیزیوتراپیست برای بیمار ورزش هایی را تجویز می کند، مانند ورزش در آب و در این دوران فیزیوتراپ در کنار بیمار تمام تمرین ها را انجام می دهد تا درمان فرد هرچه زودتر صورت پذیرد.

درمان با دست

درمان با دست یکی از روش های فیزیوتراپی است که نیاز به تخصص و مهارت های خاصی دارد و بدون هیچ وسیله و تجهیزاتی انجام میشود.این روش با انجام یک سری ماشاژ ها و حرکات هایی که پرستار شما انجام میدهد باعث درمان مشکلات شما میشود.

الکتروتراپی

در الکتروتراپی خدمات فیزیوتراپی به وسیله یکسری دستگاه های ویژه صورت می پذیرد و این دستگاه ها امواج خاصی را که توسط دستگاه شکل می گیرد را وارد بدن می کنند. به یاد داشته باشید که بسیاری از مراکز می توانند این خدمات را در منزل خودتان به شما می دهند چرا که برخی از آنها در خانه قابل اجرا است.

 

 

mail مطالب پیشنهادی : خدمات مراقبت از تراکئوستومی در منزل ، خدمات انمای تخلیه ای در منزل

 

 

بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل

 

فیزیوتراپی سالمندان در منزل

 

1 . منوال تراپی یا درمان دستی

یکی از رایج ترین روش های درمان در فیزیوتراپی منوال تراپی یا درمان دستی است.

درمان دستی متود اولیه ای برای از بین بردن محدودیت های حرکتی و کمک به بیماران برای بهتر حرکت کردن است.

2 . یخ

استفاده از یخ می‌تواند بخش مهمی از درمان جراحت باشد.

یخ به خاطر منقبض کردن رگ های خونی پس از گذاشته شدن آن بر روی ناحیه آسیب دیده، راه موثری برای کاهش و حتی پیشگیری از التهاب و ورمی است که فوراً پس از یک جراحت ایجاد می شود.

3 . گرما

 نشان داده شده است که استفاده از گرما درد را کاهش و قدرت تحرک را پس از بعضی جراحات افزایش می دهد.

استفاده از گرما تنها روشی برای کمک به موثرتر شدن کارهای درمانگر است و نباید تمرکز اصلی برنامه درمانی باشد.

4 . اولتراسوند

اولتراسوند تراپی با استفاده از امواج صوت ( که برای گوش انسان قابل تشخیص نیستند) برای ایجاد گرما در عمق بدن، می‌تواند به شل شدن بافتها جهت آماده سازی برای انجام درمان دستی یا ورزش کمک کند.

5 . لیزر درمانی

در لیزر درمانی از طول موج های نور برای تحریک ترمیم در زیر پوست استفاده می شود تا بیمارچیزی حس نکند.

6 . تراکشن

در تراکشن، مهره ها از هم جدا میشوند تا فضای بیشتری برای اعصاب ایجاد شود و فشار کمتری روی غضروف دیسک وارد شود.

7 . تحریک الکتریکی کاربردی یا الکتروتراپی

 تحریک الکتریکی که همچنین با عنوان ESTIM  نیز به آن اشاره می شود، یک گزینه درمانی معمول برای بازیابی عملکرد عضلانی پس از یک جراحت ناشی از حادثه (ترومایی) است.

 این باعث می شود که حرکات و عملکرد زودتراز وقتی که تنها بر ورزش تکیه شود، به شکلی مناسب بازیابی شود.

8 . ورزش درمانی

 این مورد ممکن است واضح به نظر برسد اما ورزش یک استراتژی go – to برای درمان و پیشگیری از درد است.

حتی افرادی که ساکن ترین سبک زندگی را دارند می توانند با انجام هرنوع تمرین منظم از بروز درد ها جلوگیری کنند.

9 . مگنت درمانی

مگنت تراپی با استفاده از امواج مغناطیسی و تاثیر بر بافت های آسیب دیده مانند استخوان، عضلات، تاندون ها و اعصاب به فرایند بهبودی و کاهش دوره بهبودی کمک زیادی می کند. مگنت تراپی یک روش درمانی است که از انرژی طبیعی مغناطیس که برای بقاء و سلامت عمومی انسان ضروری است، استفاده می‌کند.

10 . درمان با شاک ویو

شاک ویو تراپی یکی از روش های غیر تهاجمی و نوین درمانی در فیزیوتراپی است که در آن از امواج صوتی پرقدرت برای اهداف درمانی استفاده می شود.

 

 

شرایط لازم برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل

جلسات فیزیوتراپی در خانه برای کمک به بهبودی سریع‌تر بیمار، چه یک آسیب یک‌باره باشد یا یک بیماری مزمن، طراحی و انجام می‌شوند. در اینجا به چند نکته برای اینکه بتوانید بیشتر فایده را از جلسات فیزیوتراپی‌تان در خانه ببرید، اشاره خواهیم کرد:

  • یک محل بزرگ، جادار و مناسبی را در خانه انتخاب کنید که تهویه‌ی خوب و نور کافی داشته باشد و عاری از هر گونه به هم ریختگی باشد تا فیزیوتراپیست بتواند تجهیزات ورزشی خود کوچک خود را برای جلسه درمانی‌تان با خود بیاورد.
  • لباس آزاد و راحت بپوشید. لباسی نپوشید که مانع از انجام حرکاتتان شود زیرا فیزیوتراپیست می‌خواهد پایداری مفاصل و حرکاتتان را ارزیابی کند.
  • به فیزیوتراپیست تان بگویید که دقیقاً چه نواحی از بدنتان درد دارد و تا چه میزان می‌خواهید عملکردتان در طی جلسات فیزیوتراپی برگردد.
  • اطلاعاتی مانند چگونه شروع درد، ماهیت درد و مدت زمانی که درگیر این مشکل هستید را با فیزیوتراپیست در میان بگذارید.
  • تمریناتی را که فیزیوتراپیست به شما توصیه میکند به درستی انجام دهید و در صورت ابهام در مورد هر چیزی، از او سؤال کنید. همچنین برای رسیدن به نتایج موردنظر، تمرینات خود را به‌خوبی دنبال کنید.